Lauantaina 1.10.2016 kilpailtiin Lahdessa rally-tokon suomenmestaruudesta. Kilpailupäivä oli hieno! Se oli täynnä hyviä kisasuorituksia, ja tunnelma kisapaikalla oli iloinen, välillä jopa riehakas. Ja kuten suurissa urheilutapahtumissa, myös rally-tokon SM-kisoissa suoritettiin Kennelliiton puolesta doping-testausta. Tämä tehtiin niin, että kilpailut tai kilpailusuoritukset eivät häiriintyneet.

Tapahtumassa olivat paikalla myös Suomen Palveluskoiraliiton puheenjohtaja Tapio Toivola sekä Suomen Palveluskoiraliiton Avoimet koe- ja kilpailulajit -toimikunnan puheenjohtaja Carina Savander-Ranne. He viihtyivät kisoissa mainiosti ja seurasivat suurella mielenkiinnolla eri luokkien ratasuorituksia.

Tänä vuonna joukkuekilpailussa palkintosijoista käytiin tiukka taisto, lopulta muutaman pisteen erolla ne jakautuivat seuraavasti:

1. Porvoon palveluskoirat ry, 294 pistettä
2. Novascotiannoutajat ry, 293 pistettä
3. Janakkalan Koirakerho ry, 292 pistettä

Erinomainen päivä huipentui yksilöfinaaliin, jossa yleisö eläytyi mahtavasti koirakoiden suorituksiin. Ja kun laskettiin karsintaradan ja finaalin keskiarvo, saatiin Suomen tämän hetkinen kirkkain kärki selville:

1. FLAMMEUS SOLID GOLD, belgianpaimenkoira, Tervueren, ohjaajana Nette Ryhänen 2. BESTSELLER KOVA MENO, australiankelpie, ohjaajana Hanne Eestilä 3. TIMJAMI, shetlanninlammaskoira, ohjaajana Eva-Lotta Halonen

Rally-Tokoyhdistys onnittelee voittajia!