Vuoden 2016 rally-tokoseniori: sekarotuinen Peppi

Rally-Tokoyhdistyksen hallitus on äänestänyt vuoden 2016 rally-tokosenioriksi sekarotuinen Peppi, omistajana ja ohjaajana Christina Sanchez.

Peppi on nyt 10-vuotias ja kilpailee alossa. Koiran kilpailu-ura on alkanut vanhoilla päivillä eli juuri vuonna 2016. Anomuksen meille toimitti Pepin omistaja ja hänen sanoja lainataksemme: ”Minulle on ehdottoman tärkeää molempien koirieni kanssa, että harrastaminen on niistä hauskaa. Peppi on perusluonteeltaan huoleton ja iloinen höppänä, jonka kanssa ei tarvitse jännittää kisatilanteessa, vaan voi oikeasti suorittaa radan "hymyssä suin hännät heiluen".”
Hakemuksessa kiteytyy se rallyn "syvin olemus" eli rallyn iloisuus ja koiralähtöisyys.

Onnittelut Pepille!

Vuoden 2016 rally-tokojuniori: Linnea Pietikäinen

Rally-tokoyhdistyksen hallitus on valinnut vuoden 2016 junioriksi Linnea Pietikäisen.

Linnea on 12-vuotias nuori koiran ohjaaja. Linnea kilpailee 9-vuotiaan sileäkarvainen kettuterrieri Flown kanssa. Heillä on kilpailuoikeus voittajaan.Anomuksen meille toimitti Linnean äiti. ”Kummatkin ovat mielestäni toteuttaneet Rally-tokoa iloisin mielin ja ystävällisesti. Linnealla on ollut palava into harjoitella lajia ja kehittyä siinä. Kummatkin ovat hyvässä yhteistyössä oppineet uusia asioita sekä oppineet ymmärtämään toisiaan ja toimimaan yhdessä. Linnea on itse osannut hakea itsenäisesti tietoa ja kokeilla koiran kanssa toimimista ja tullut taitavammaksi koiranohjaajaksi.”

Myös tässä hakemuksessa kiteytyi se rallyn ”syvin olemus” eli ilo ja yhdessä koiran kanssa tekeminen.

Onnittelut Linnealle!